تأثیر اسلام بر معماری هند
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

http://www.noormags.com/View/Magazine/GetImage.aspx?PageId=168427

این صفحه را به اشتراک بگذارید

معماری هند
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

هند و معماری هند در ادامه مطلب با این سر فصل ها +عکس


زبان :

اوپانيشادها (برهمن

عصر فلسفي 500 تا 100 ق م :

استوپا قدیمیترین بنای مذهب بودیسم

نمایی از استوپای دمک (Dhamek) قدیمیترین استوپای شناخته شده

 مراحل تحول اولیه استوپا

- سرستون چوبي طاق بستان

 

سرستون چوبي سبزوار

 

سرستون راهپوروا

 

موزه كلكته

معماري برهمنيزم

و....

این صفحه را به اشتراک بگذارید

روز ولنتاین در ایران و دنیا
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

25 بهمن ماه هر سال به تاریخ شمسی و 14 فوریه هر سال به تاریخ میلادی در دنیا روز عشق نامیده شده است...........ممنوع شدن چاپ هر گونه عکس پوستر جعبه کادو با نشانه قلب نیم قلب و گل رز در ایران چرا؟

اس ام اس عکس و دانلود موزیک و کلیپ این روز به ادامه مطلب بروید

این صفحه را به اشتراک بگذارید

بیست پروژه نسل اینده ـ یو تانگ لیو، خانه کالیگرافیک؛ پوشی از تاریخ و منظر
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

بیست پروژه نسل اینده ـ یو تانگ لیو، خانه کالیگرافیک؛ پوشی از تاریخ و منظر بیست پروژه برای نسل اینده شامل بیست پروژه طراحی شده توسط بیست معمار از سراسر دنیاست که در تایوان به اجرا در خواهند امد، پروژه هایی شبیه به این و لیوینگ ارکیتکچر همگی از اسلاف خلف کیس استادی هاوسس های امریکا می باشند، اتووود که پیش از این در

http://www.etoood.com/NewsShow.aspx?nw=493

 و

 http://etoood.com/NewsShow.aspx?nw=434

 و

 http://etoood.com/NewsShow.aspx?nw=513

 به معرفی چندتایی از این پروژه پرداخته در این خبر نیز به معرفی اثری دیگر از این مجموعه؛ خانه کالیگرافیک می پردازد بیست پروژه ی نسل بعد که در بینال ونیز بدان پرداخته شد نمایشگاهی از 20 پروژه معماری معاصر بود، پروژهای از تایوان و تاییپه، نمایشگاه همینطور شامل نمایشگاهی از معماری بومی تایوان نیز بود. این ها را یو تانگ مدیر نمایشگاه می گوید او همچنین پروژه ی خانه ی نقش و نگار را نیز به نمایشگاه ارائه کرده است ان چه در مورد خانه ی نقش و نگاری شده می توان گفت انکه به هنر باستانی شباهت بسیار دارد و فرم ها و خطها به گونه ای بسیار وسواسانه نشانگر وجود خطها و نقش و نگار ها به عنوان پایه و نقطه ی اولیه ی طرح است. برای لیو تاریخچه ی معماری بشر به نوعی تاریخ پیشرفت و تکامل فرم و فضا، تفکر بازنمود یافته در خطوط، پلان ها و حجم هاست. خط های خانه تبعیتی است از امتداد کوه های پوشیده از برف که بر فراز خط ساحلی فو لو حرکت کرده و با خطوط محاط کننده سایت نیز ترکیب شده و نهایتا در دل طبیعت فرو می رود نمای پشتی ان همانند یک تابلوی نقاشی چینی که در قامت سازه ظاهر شده است

 

عکسا یادت نره ببین حتما

این صفحه را به اشتراک بگذارید

موزه رسانه ديجيتال adobe
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

در افتتاحيه ماه اكتبر،موزه اي به نام موزه رسانه ديجيتال adobe،افتتاح گرديد.كه حوزه فعاليت اين موزه مجازي اختصاص به محصولات ديجيتال وتاريخچه اثرگذاري فرهنگ رسانه اي ديجيتال بر جامعه دارد. اين موزه داراي يك ساختمان مجازي در دنياي وب مي باشد كه توسط طراح ايتاليايي filippo innocent طراحي شده است.اين موزه قادر به ارائه اطلاعات بدون محدوديت زماني مي باشد. وشامل عكس، محصولات و سيستم هاي ارتباطي جهت انتشار اطلاعات بوده و در24 ساعت شبانه روز و365 روز در سال آماده ارائه خدمات به بازديد كنندگان است.

بازم تو ادامه مزلب عکس هست زیاد بود و بزرگ گذاشتم اونجا موفق باشید

این صفحه را به اشتراک بگذارید

آجرهامطلب ارسالی ازjojollo
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

سنگی دگرگون كه از تغییر وضعیت خشت پدید میآید. این گروه از مصالح كه اولین تولید صنعتی و انبوه مصالح ساختمانی به دست بشر به شمار می‌آیند براساس نوع مواداولیه، روند تولید و محل مصرف به انواع متنوعی تقسیم می شوند. آجرهای رسی كه اولین و فراوان ترین آنها هستند قدمت چندهزار ساله دارند. با پیشرفت تكنولوژی و علم شیمی انواع بی شماری از آجرها با كیفیت های مختلف، ابعاد و شكل ظاهری متنوع راهی بازار مصرف شده اند.  

آجرها و فراورده های رسی :
آجر رسی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی كه به وسیله بشر تولید شده است، می باشد. سنگ باوجود فراوانی و استقامت به راحتی در دسترس قرار نمی‌گیرد، این مصالح طبیعی فرم دلخواه را به آسانی به خود نمی‌گیرد و با صرف هزینه بسیار قطعات آن یكسان می گردند و در این حالت نیز دورریز زیادی از خود به جا می گذارد. در حالی كه گل حاصل از خاك رس كه منشا تهیه آجر است به راحتی شكل دلخواه را به خود می گیرد و محصولی همگن به دست می‌دهد. از این رو می توان با قالب زدن گل و حرارت دادن آن مصالحی سخت، دارای مشخصات فیزیكی، مكانیكی و شیمیایی یكسان، متناسب با كاربرد، منطبق با فیزیك بدن انسان، با فرآیند تولید ساده، سریع و حمل ونقل آسان تولید كرد.

مصارف آجر :
به اعتقاد باستان شناسان، اولین بار آجر در سرزمین بین النهرین تهیه شده است. به هر صورت باید آجر پس پیدایش آتش و در نواحی كه معادن سنگ وجود نداشته اند اختراع شده باشد. نمونه های زیبا و باعظمت كاربرد آجر در معماری ایران باستان نماینده پیشرفت درخشان ایرانیان در تولید و مهندسی كاربرد این مصالح است. در این میان می توان از زیگورات چغازنبیل، ایوان مدائن، كاخ های فیروزآباد و لرستان در قبل از اسلا م و همین طور مساجد جامع اصفهان و یزد، گنبد كاووس و ارگ تبریز مربوط به دوران بعد از اسلا م نام برد.

رمز توانایی آجر در خلق شگفت انگیزترین ساختمان های تاریخ در تناسبات آن نهفته است. این ابعاد در طی زمان متحول شده و در حال حاضر با ساختار و توانایی بدن انسان هماهنگ شده است. ابعاد آجر به طریقی است كه به راحتی در یكدیگر قفل و بست می گردند. این خاصیت، كیفیت های مهندسی بی شماری از جمله در محل اتصال دو دیوار به یكدیگر به وجود میآورد. آجرها به كمك ملا ت به یكدیگر متصل می شوند و سطح یكنواختی را به وجود میآورند. این ابعاد متناسب باعث شده است كه این مصالح به منظور اجرای دهانه های وسیع به صورت قوس و طاق و گنبد كه از زمان قبل از ساسانیان در ایران رواج داشته است، كارآیی منحصر به فردی داشته باشد.

خواص آجر باعث شده است كه به عنوان مصالح پركننده دیوار و سقف از جمله پرمصرف ترین مصالح باشد. زیبایی آجر و الگوی حاصل از آجر چینی باعث شده است كه به صورت نما در داخل و خارج بنا مورد استفاده قرار گیرد و هویت خاصی به ساختمان ببخشد. استفاده از آجر به عنوان فرش كف و پلكان، فارغ از مقاومت مطلوب آن ویژگی های اقلیمی این مصالح كویری را بیشتر به نمایش می گذارد.
روش نوین امروزی، وسایل فنی زیاد و امكانات فراوانی را به دست معماران داده است كه با وجود مدرن بودن، وسیله ای برای شكفتن روح حساس و زیباشناس آنها است. البته تنها آجر وسیله شناخت این زیبایی روحی نیست و عناصر بسیاری نیز این عمل را به خوبی انجام می دهند ولی فرق بین آنها در این است كه آجر قابلیت ایفای هر منظوری را دارد و باوجود گذشت قرون متمادی هنوز مدرن است. یك ساختمان آجری جزئی از طبیعت است و همآوایی آن را نه تنها به هم نمی زند بلكه رنگ و فرم بدیعی نیز به آن می بخشد و با این وجود هیچ گاه كهنه نبوده و نیست و همراه با زمان پیش می رود. به هر حال یك ساختمان آجری همانند یك فرش دستباف، تركیب بدیعی از سلیقه های بی انتهای معماران هنرمند است.


بر طبق استاندارد شماره 7 ایران آجرهای مصرفی در نما باید دارای مشخصات زیر باشند:
- معایب ظاهری: آجرنما باید عاری از معایب ظاهری مانند ترك خوردگی، شوره زدگی، آلوئك و نظایر آن باشد.
- لبه های آجر: خط فصل مشترك سطوح آجرها باید مستقیم و زوایای تلا قی آنها قائمه و سطوح شان صاف باشد.
- در آجرهای سوراخ دار: سوراخ ها باید عمود بر سطح بزرگ آجر و به طور یكنواخت در سطح آن توزیع شده باشند و جمع مساحت آنها باید بین 25 تا 40 درصد سطح آجرها باشد. بعد سوراخ های مربع و قطر سوراخ های دایره ای باید حداكثر به 26 میلیمتر محدود شود و در ضخامت دیواره بین سوراخ و لبه آجر بیش از 15 میلیمتر و فاصله بین دو سوراخ بیش از 10 میلیمتر باشد.

- مقاومت در برابر یخبندان: آجرهای مصرفی در نما باید در برابر یخبندان پایدار باشند و در آزمایش یخ زدگی دچار خرابی ظاهر مانند ورقه ورقه شدن، ترك خوردن و خوردگی نشوند.
- قطعات نازك آجری (آجر دوغایی) مورد مصرف در نماسازی به ابعاد 20* (40 یا 30) * 200 میلیمتر با قطعات موزائیكی نازك آجری نما به ضخامت 20 یا 30 میلیمتر با نقش چند آجر بندكشی شده (آجر موزاییكی) ساخته می شوند حداقل باید دارای مشخصات آجرهای ماشینی با مقاومت متوسط مندرج در استاندارد شماره 7 ایران باشند.

- ترك در سطح آجر: وجود یك ترك عمیق در سطح متوسط آجر حداكثر تا عمق 40 میلیمتر در آجر پشت كار بلا اشكال است ولی به طور كلی درصد آجرهای ترك دار نباید بیشتر از 25 باشد.

- پیچیدگی، انحنا و فرورفتگی: پیچیدگی در امتداد سطح بزرگ آجر حداكثر 4 میلیمتر و در امتداد سطح متوسط آجر تا 5 میلیمتر مجاز است. آجر نباید انحنا و فرورفتگی بیش از 5 میلیمتر داشته باشد و این مقدار در صورتی قابل قبول است كه میزان آن از 20 درصد كل آجرها افزایش پیدا نكند.

- سایر موارد: آجر باید كاملا ً پخته و یكنواخت و سخت باشد و در برخورد با آجر دیگر صدای زنگ دار ایجاد كند. به علت عدم چسبندگی آجرهای كهنه به ملا ت حتی المقدور از آنها استفاده نمی شود و تنها در صورت انجام پیش بینی های لازم به صورت ساییدن یا برس سیمی استفاده از آن مجاز خواهد بود.

آجرهای ساختمانی مقاومت خوبی در برابر آتش دارند به طوری كه یك دیوار 22 سانتی متری از آجر در حدود شش ساعت در برابر آتش سوزی مقاومت از خود نشان می دهد

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید